19.04.2024, autor: Uczniowie klasy 2d i 2e

Wycieczka Szentendre-Budapeszt-Wiedeń

Dnia 10 kwietnia 2024 klasy 2d i 2e wraz z opiekunami, wyruszyły na wycieczkę do malowniczego węgierskiego Szentendre - miasteczka zakochanych i malarzy.

Spacerowaliśmy nad brzegiem Dunaju i przechadzaliśmy się po zabytkowym centrum. Wąskie uliczki i kolorowe kamienice wzbudziły zainteresowanie i zachwyt wśród wszystkich uczestników. Cudowne świątynie oraz liczne galerie malarstwa ukazały walory węgierskiego folkloru.

Szentendre

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy leżącą nad modrym Dunajem, stolicę Węgier. Oczarował nas widok Parlamentu węgierskiego, placu Millenium oraz Bazyliki św. Stefana. Późnym wieczorem kontemplowaliśmy ponownie zabytki Budapesztu z pokładu statku, na którym odbyliśmy rejs po rzece Dunaj.

Następnym punktem naszej wycieczki był Wiedeń i przepiękny kompleks mieszkalny, zaprojektowany przez Hundertwassera. Reprezentował on modernizm, wzorował się  naturą a jego  inspiracją był kataloński architekt Antonio Gaudi.

Przepiękna galleria w pobliżu „Kolorowej dzielnicy” w której  zakupiliśmy pamiątki z Wiednia

Zobaczyliśmy jeszcze wiele niesamowitych miejsc, takich jak Pałac Schönbrunn oraz rozległy ogród, katedrę św. Szczepana, wiedeńską operę i wiele innych.

Ostatnią wiedenską atrakcją było Muzeum Historii Sztuki, gdzie znajdują się obrazy najsłynniejszych malarzy z calego świata, kolekcje monet oraz  wszelakie artefakty siegające okresu starożytnej Grecji i Rzymu. Wśród przedstawicieli malarstwa hiszpańskiego rozpoznaliśmy Velázqueza, słynnego portrecistę, przedstawiciela baroku, nadwornego malarza króla Filipa IV. O nim i jego dziełach uczyliśmy się na lekcjach języka hiszpańskiego. W muzeum mieliśmy okazję zobaczyć autoportret samego malarza oraz kilka obrazów z serii “Infanta Margarita” przedstawionej w sukniach o różnych kolorach.

„Infanta Margarita w niebieskiej  i białej sukni”

Pogoda nam dopisywała, a dobry humor i uśmiech były nierozłącznym elementem naszego wyjazdu.